miasvikt

Direktlänk till inlägg 19 september 2012

Underbar start på veckan

Av Marie - 19 september 2012 09:38

Full av energi, kände jag mig i går, efter jobbet!


Så trots skjutsande av barn, på aktiviteter och hjälp med läxor, tvättning och matlagning, så klämde jag in en härlig joggingtur!!! (Oj jag glömde visst ett s först i skjutsande, inte vill jag väl skjuta mina barn;)inte just idag iaf....)


Jag fortsätter min träningsschema och försöker hålla mig innanför matramarna oxå. Lättare på jobbet, när man inte har tillgång till ett välfyllt kylskåp.


Gårdagen kvällsmat:

Till barn och make: Köttfärsfyllda crepes.

Till mig: Kycklingsallad, och lite Sweet and sour chili sås till! (jag vet: inte riktigt LCHF, men det skiter jag faktiskt i!!!)


Så får min kropp och själ, må så här bra, så kan jag faktiskt stå ut med att kilona (för närvarande...) trillar av!!!! Snart dax att köpa skärp, vilket i-landsprobelm va?!




 
 
Ingen bild

Bantarbloggen

19 september 2012 15:45

Ah...du kör med LCHF...det är min målsättning att äta det efter Cambridge. Jag har ätit det förut i flera år men har inte gått ner så mycket och så fort som jag vill. Jag har recept på ett jättegott knäckebröd om du vill ha.
Lycka till

 
Ingen bild

Marie

20 september 2012 07:17

Tack för att du tittade in här hos mig! Jag vill gärna ha recept! Lätt att man kör i samma gamla hjulspår annars....
Jag tränar ganska mycket nu, så jag äter mindre fett och mer protein. EGENTLIGEN äter jag nog mer enligt LCHQ, men vem orkar bry sig om alla olika termer.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 19 juni 2014 12:08

Före resan: I september 2013, sprang jag Tjejmilen i Stockholm för första gången.( Ja sprang och sprang, jag joggade runt om man ska vara riktigt petig.) Ett mycket roligt och trevligt lopp, och förra året var det dessutom kanonfint väder.  Arrangö...

Av Marie - 5 juni 2014 09:29


Vare sig du vill få lyckas med karriären, träna mer, gå ner i vikt etc...så behöver du tre saker för att lyckas: Beslutsamhet Disciplin Konsekvens Allt detta ligger dina händer, och alltsammans börjar med att du beslutar dig för att försöka ...

Av Marie - 4 juni 2014 14:37

Nu börjar det dra ihop sig.. Nästa onsdag, åker vi upp till Stockholm, för vidare färd mot New York.   Kiropraktorbeösk i måndags igen. Denna gången var han snällare mot mig! Och han frågade om jag skött mig, hållt mig till promenader, tagit...

Av Marie - 27 maj 2014 13:06

Kom iväg på en bra runda i lördags, tyckte jag joggade på sakteliga. Skulle hinna mellanrundan, på runt 1 timme tänkte jag. Och så blev det. 1 timme och 59 sek: 9,8 km. Helt ok.   Det var varmt i slutet av förra veckan. Temp i köket, vid ...

Av Marie - 23 maj 2014 09:07


Ingen rast ingen ro.    Fick förresten en fråga, för ett tag sen: Hur hinner man med att träna?!  Vet inte riktigt, hur jag skulle klara mig UTAN att träna. Planering, prioritering antar jag. Och så klarar sig faktiskt ungarna 1 timme eller ...

Presentation


Mitt nya sunda liv, viktnedgång+ hälsa "my own way"!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Före bild.

 

Tjejmilen 2013

 

Oktober 2012

 

Bild November 2012

 

Bild Dec 2012

    

Januari 2013

  Januari 2013

April 2013

 

maj 2013

 

Juli 2013

 

Aug 2013

 

Augusti 2013

 

September 2013

 

December 2013

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<<
September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards