miasvikt

Alla inlägg den 28 september 2012

Av Marie - 28 september 2012 06:56

Oj vad veckorna springer iväg kvickt.

Men denna veckan har varit fullt ös medvetslös, typ.

Föräldramöte (där det uppstod en het diskussion) och utvecklingssamtal (som var betydligt trevligare).


Cykeln hem, de 21 km, i onsdag. Fy för f-n!!! Regn, regn, regn. Sista 7 km, på grusvägar. Som att trampa i välling. Men skönt när jag kom hem, kände mig extremt duktig!  

Därför: Välförtjänt vila igår. I alla fall från träning. Min kropp måste få en chans att ta igen sig lite.

En liten promenad med maken till affären, på kvällskvisten. Ja naturligvis regnade det, då också, men jag hade regnrock, så det spelade ingen roll!


Gröten på morronen verkar funka bra. Men fick lite tips på tillägg dock: Linfrön (har jag faktiskt i skafferiet), kanel och blåbär. Även 2 äggvitor??? Vet inte om jag sträcka mig så långt, om man ska ta dem råa. Får kväljningar bara genom att tänka på det....

Tack "storlek36"!!!


Idag blir det joggingtur (kör 3 gr/vecka, med MINST en dags uppehåll). Knä, leder måste man vara rädd om, med nästan 20 kilos övervikt. Men jag lyssnar på min kropp och saktar ner, om det gör ont. Men det SKA ju kännas lite. Flåset är tusen gånger bättre, än för bara några veckor sedan. UNDERBART!!!!


Kommer främst köra PW:s ett tag nu, förutom joggingturerna. Ingen mer cykeltur från jobbet, kanske en sväng i grannskapet. Har antagligen byggt lite väl mycket muskler, med mitt träningsprogram, ändrar därför. (Vinktnedgång, främst kosten!!!!) Men det kommer bli svårt att hålla ner vissa dagar, träningen har blvit som ett gift. Jag blir rastlös om jag inte får röra mig. Men allt i lagom portioner, så att säga. Jag ska ju orka, inte bara en månad eller två, utan flera år, ja hela livet!


Övrig kost: Håller fortfarnande ner kolhydraterna övriga måltider, förutom frukost. När jag lagar mat hemma, tar jag helt enkelt inte av pastan, riset eller potatisen. Ungarna och maken måste ju få sitt. Naturliga fetter, så som smör och grädde använder vi hemma. Har alltid varit restriktiv med "konstgjorda" saker. Det jag blivit fett av (ja jag är faktiskt fett :(...) är för mycket mat, sockret och för lite rörelse. Och alldeles för mycker cider och vin vid ledigheter!


Helgen stundar om några timmar! Imorgon blir det loppis, stora flickans klass, mitt bidrag blir hemvirkade "godsaker" och ett helt fång med böcker.


De som hittar hit, önskar jag en trevlig och härlig fredag!!/Marie



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt nya sunda liv, viktnedgång+ hälsa "my own way"!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Före bild.

 

Tjejmilen 2013

 

Oktober 2012

 

Bild November 2012

 

Bild Dec 2012

    

Januari 2013

  Januari 2013

April 2013

 

maj 2013

 

Juli 2013

 

Aug 2013

 

Augusti 2013

 

September 2013

 

December 2013

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Skapa flashcards