miasvikt

Alla inlägg under september 2012

Av Marie - 18 september 2012 08:52

Jaha.

Bara att konstatera. Nu är höst.

Morronpromenix blir till helgen. Mörkt, kallt blåsigt och regnigt ute på vardagarna. Vill inte kl 5!!!!!

Håller ju ett bra tempo, på träningen på eftermiddan/kvällen.


Igår blev det PW, 30 minuter.

Sen ugnsbakad lax, broccoli och creme fraiche. Övriga i familjen åt potatis till oxå,men det skippade jag.

Sen blev det styrketräning en halvtimme och därefter var det så gutt med en dusch!!!

Rätt bana i livet! Härligt!!!!!  

Håller bra tempo i "Utmaningen". Fast det är klart, har bara avverkat 1 dag, återstår ju typ 55 dar.....



Av Marie - 17 september 2012 08:34

Då är det dax. Utmaningen (8 veckor)


Har satt mitt mål:

MINST 180 minuter träning/vecka

-6,4 kg!  


Det kommer bli tufft. Har lagt om träningen lite. Men det blev ingen morgonpromenix idag.... Kallt, regnigt och mörkt ute.  Målet är ju 3 gr/vecka. Så tisdag+onsdag blir lagom+ en helgdag oxå. Detta är utöver de 180 minuterna!!


Helgen var händelserik. Hann med mycket. Både i och utanför hemmet!

Vi var på en något udda tillställning, utanför Ljungby. Traktorrace... Ja se karlar, de verkade ha roligt iaf. Men fy, jag fick ont i ryggen bara på att se på!!! Skumpa runt i gamla traktorer i slalombana, vilken grej!!!! 




Av Marie - 14 september 2012 13:58

... fast för mig får det lov att bli skådebröd!!!

Har återigen fastnat i kak och godisträsket. Fast garanterat kalorisnålt!!


 



Vad gör man inte för att hålla sig sysslosatt...

  

Av Marie - 14 september 2012 07:19

..efter att ha cyklat hem i kraftig motvind igår. Men solen lyste iaf mestadels!  Och korna såg så lyckliga ut när jag dundarde förbi. Höll nästan på att krocka med en råbock oxå.. Snacka om naturupplevelser!

2 mil tog 1 h och 20 minuter...  


Sen blev det restaurang besök igår kväll.

Visserligen buffe, MEN det går att välja ganska bra mat ändå. Mycket sallad +kyckling och oxfile. 2 mindre portioner plus en minimal efterrättsbit i form av hallonpaj. gott gott gott!!!!


Idag blir det definitivt vilodag, en kort morronpromenad till och från bussen, på cirka 20 minuter totalt. Har kört ganska hårt med kroppen på sistone, så nu måste den återhämta sig. Skulle ju vara typiskt om mitt onda knä skulle börja spöka..... Dessutom SKITVÄDER!!!


Nu några timmars jobb, sen blir det helg!!!!! (Och MYCKET aktiviteter!!!)  



Av Marie - 13 september 2012 07:16

... får man lova tt skryta lite??!!! Jo det får man!!!  

Skolmästerskap, friidrott, i stundom ösregn i tisdas för min stora tjej.

Hon kom hem med 2 medaljer. Mäkta stolt var hon! 2 st andra platser, höjd och längd!  

Vi har försökt pränta in att det är roligt att röra sig och det är inte hela världen ifall man inte vinner. Men det är klart att hon blev glad för sina priser!


Själv har jag alltid varit ganska kass på friidrott. Långsamma ben och rent ut sagt dålig både på höjd och längd. Så de där talangerna måste hon fått från annat håll!!!


Igår kämpade jag på med joggningen. Tuuunnnngggg i benen först, men efter en kort återhämtning, 2 minuters rask promenad mitt i rundan, fräste jag t om på mot slutet. Raketfart!!!! Efter kvällsmaten, tog jag en kvarting på Crosstrainern... DET kallar jag gott dagsverke!


Idag ska jag cykla hem från jobbet, dryga 2 mil, med en sketcykel.  Tar ca 1 timme och 10 minuter, beroende på vindar och väder!  

//Marie


Av Marie - 12 september 2012 07:25

... gick väl så där vid invägningen idag.

Men mensen stundar när som.. och jag åt lite väl mycket kolhydrater i helgen.

Så jag tar nya friska tag och fortsätter på samma vis som tidigare.


Mat: Proteinrikt och rätt slags fett!

Äter 5 gr om dagen. 3 huvudmål och 2 lättare mellanmål.

Dryck: Vatten, vatten, vatten!!!


Veckans resultat: +0,3....

MEN hittills: -2,9!!!, (på drygt4 veckor!)

Midjemått: Glömde kolla det när jag började, men just nu 88 cm!


Träningsprogram senaste månaden:

(Joggning= Följer "I form"s 12 veckors program- så i vecka 43 ska jag jogga 5 km!!)

        
VeckaMånTisOnsTorsFreLörSön
3230 min Rask promenad Jympa 30 minJoggning_JoggningTuff skogsvandring, 1,5 tim30 min rask promenad
33Joggning+30 min rask promenadCykla 28 kmWorkout 45 minJoggning+ 10 min Intervall_Joggning45 min rask promenad
34Jogging+ 25 min rask promenadJympa 30 minCykla 21 kmJoggning+ Promenad 15 min_Joggning+ cykeltur ca 1,1 mil45 min rask promenad
35Joggning+30 min rask promenadJympa 30 minCykla 21 km_Joggning6, 8 km, 65 min rask promenadJoggning+ 20 min prom.
36Workout 45 min+ prom 20 minJoggning+ prom 20 minCykla 21 km+ prm 20 min JoggningRask prom 30 minJoggning+ trädg.arb 60 min6,9 km,75 min rask prm 

Av Marie - 11 september 2012 13:02

Jodå...

Otroligt men sant


Överlevde 1:a skälvande månaden  

Träningsprogram och egetkomponerat matschema.

Jag måste kalenderlägga min egen tid, annars blir det skit. Har ingen disciplin, helt enkelt...


Får se vad måttband och vågen säger imorgon. Har gått ut ganska tufft,

även om jag tillåter mig utsvävningar på helgen. Dock ingen alkohol denna helgen!!  

Viktnedgång: mål -23 kilo!


Hmmm. Med blod svett och tårar ska det gå!!!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt nya sunda liv, viktnedgång+ hälsa "my own way"!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Före bild.

 

Tjejmilen 2013

 

Oktober 2012

 

Bild November 2012

 

Bild Dec 2012

    

Januari 2013

  Januari 2013

April 2013

 

maj 2013

 

Juli 2013

 

Aug 2013

 

Augusti 2013

 

September 2013

 

December 2013

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<<
September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Skapa flashcards