miasvikt

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2012

Vardagslyx

Av Marie - 3 oktober 2012 08:06

I går, direkt efter jobbet, åkte jag och fick min chokladmassage!


Underbart och härligt. Lyckade dra några snraktag oxå är jag rädd för.

Massagen är varm, avslappande och grundlig.

Kakaobönans olja används. Alltså, inte brun choklad!  90 minuter, som inleddes med ansiktrengöring och peeling. Gött gött gött!


Kvällsmat i går: Guess what!!?? Just precis kålpudding. Och så sallad till det.



Träning:PW på 30 miuter igår kväll. Jogga ville jag inte, för man skulle inte duscha av sig den goda oljan!     (Jag duschade imorse istället!)  


Kostomläggning:

Var i valet och kvalet, men har nu ändrat mig igen! Jag blir helt enkelt för hungrig framåt förmiddagen, om jag äter fibehavregrynsgröt på morronen.

Så nu blir det proteinbaserat igen. Ett stekt ägg + proteindrink (köpte pulver på skönhetssalongen igår) med physalliumsfrön (obs stavningen???). En tesked linfröolja oxå. (Hu det var inte gott, svalde fort och sköljde ner med vatten....)Kaffet tänker jag då INTE ge upp.


Mellanmål en tid framöver: Proteindrink (alltså totalt 3 gr/dag inkl. frukosten)


Lunch och middag  som vanligt. Dvs kött, fisk eller kyckling med sallad+ dressing eller sås.


Efter träning (joggingturer) Har jag fixat egna proteinbars. Recept från "Olgas blogg". De som finns i affären har för mycket tillsatser och för mycket sötningsmedel. Har inte smakat de jag gjort ännu dock. De kanske är skitäckliga.....



Nu kör jag på detta ett tag, så får vi se hur det går. Som sagt, jag tänker inte svälta mig smal. Det är inte det som håller i längden.


Recept Kålpudding:

(ca 10 port)


I vitkålshuvud

1600 gr kötfärs

1 gul lök

1 ägg

1-2 dl vatten eller grönsaksbuljong.

kryddpeppar+ vitpeppar

salt

ljus sirap

ca 4 msk smör


Gör så här:

Sätt ugnen på 200 grader.

Smörj en långpanna med smör.

Skär vitkålen i lagom stora bitar.

Koka upp en stor kastrull med vatten. Lägg i vitkålen, några minuter.

Häll av vattnet.

Blanda vitkålen med lite sirap.

Hacka löken.

Blanda köttfärs, lök, ägg + kryddor och vatten (grönsakbuljong)

Lägg ett lager vitkål i långpannan. Sedan köttfärsen och högst upp resten av kålen.

Lägg några klickar smör överst.

In i mitten av ugnen, ca 45-50 minuter.


Servera till: Rårörda lingon, sallad!

LCHF variant: några matskedar smält smör på oxå!



PS Har nu lagt in en Förebild på min sida. Inte snyggt, men den kan jag ju ta upp när motivationen tryter..... Hittills har jag gått ner nästan 10 kilo sen den bilden togs!


Nu får alla som hittar till min sida, ha en riktig superduper dag!

Ta väl hand om er!//Marie






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 19 juni 2014 12:08

Före resan: I september 2013, sprang jag Tjejmilen i Stockholm för första gången.( Ja sprang och sprang, jag joggade runt om man ska vara riktigt petig.) Ett mycket roligt och trevligt lopp, och förra året var det dessutom kanonfint väder.  Arrangö...

Av Marie - 5 juni 2014 09:29


Vare sig du vill få lyckas med karriären, träna mer, gå ner i vikt etc...så behöver du tre saker för att lyckas: Beslutsamhet Disciplin Konsekvens Allt detta ligger dina händer, och alltsammans börjar med att du beslutar dig för att försöka ...

Av Marie - 4 juni 2014 14:37

Nu börjar det dra ihop sig.. Nästa onsdag, åker vi upp till Stockholm, för vidare färd mot New York.   Kiropraktorbeösk i måndags igen. Denna gången var han snällare mot mig! Och han frågade om jag skött mig, hållt mig till promenader, tagit...

Av Marie - 27 maj 2014 13:06

Kom iväg på en bra runda i lördags, tyckte jag joggade på sakteliga. Skulle hinna mellanrundan, på runt 1 timme tänkte jag. Och så blev det. 1 timme och 59 sek: 9,8 km. Helt ok.   Det var varmt i slutet av förra veckan. Temp i köket, vid ...

Av Marie - 23 maj 2014 09:07


Ingen rast ingen ro.    Fick förresten en fråga, för ett tag sen: Hur hinner man med att träna?!  Vet inte riktigt, hur jag skulle klara mig UTAN att träna. Planering, prioritering antar jag. Och så klarar sig faktiskt ungarna 1 timme eller ...

Presentation


Mitt nya sunda liv, viktnedgång+ hälsa "my own way"!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Före bild.

 

Tjejmilen 2013

 

Oktober 2012

 

Bild November 2012

 

Bild Dec 2012

    

Januari 2013

  Januari 2013

April 2013

 

maj 2013

 

Juli 2013

 

Aug 2013

 

Augusti 2013

 

September 2013

 

December 2013

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Skapa flashcards