miasvikt

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2012

Svacka

Av Marie - 12 oktober 2012 08:41

Har en svacka i motivationen. Men kämpar på ändå.

Stressig vecka har det varit, varje dag/kväll nån aktivitet.


Jag har trots det hunnit träna. Fick pressa in lite egen tid!!!

Mässa hela dagen igår. Gick bra med kosten då. Men gjorde misstaget att åka och handla, när jag var hungrig, på kvällen. Så då blev det lösgodis.Inte så mycket, men ändå!!!! Onödigt!!!


Så i helgen, blir det inget godis eller kakor eller annat skit. Några glas rött i kväll dock, jag ska iväg med "tjejgänget".


Träning: Joggade igår, alltid nåt. I underbart väder. Nåt positivt med hösten. Bästa årtsiden att vara ute, när det är sol och vindstilla. Härligt!!!!


Shopping: Köpte en bra tidning i går: Topp hälsa. Där var med en Yoga DVD. Har jag velat prova länge, men inte blivit av. Känner att jag behöver nåt avstressande!


Nu satsar jag framåt igen. Blir en lunchpromenad idag, ca 30 minuter, 3 km. Sen god spenatsoppa, som jag gjorde igår. Gott, enkelt, nyttigt+ mättande med ägg till!!! Även en av ungarnas favorit!

 

Och i eftermiddag bär det iväg! Väskan står packad och jag känner att det är precis vad jag behöver. Lite andrum och att bara få vara Marie!! Inte mamma, fru utan bara mig själv!!!




Ha det så underbart! //Marie


 
 
Ingen bild

Bantarbloggen

12 oktober 2012 09:00

Varför ska man alltid trösta/belöna sej med socker?
Nu tar vi nya tag Marie....Jag kan, jag vill och jag ska....!
Ha en bra dag

 
Ingen bild

Marie

12 oktober 2012 11:29

Tack själv! Bästa sättet att avstå sötsaker, är som sagt att inte börja äta. Himla lätt då?!!!! Nya tag (igen!!!) Något bra i alla fall: Jag vräker inte i mig på samma sätt längre. Ha det så gott/Marie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 19 juni 2014 12:08

Före resan: I september 2013, sprang jag Tjejmilen i Stockholm för första gången.( Ja sprang och sprang, jag joggade runt om man ska vara riktigt petig.) Ett mycket roligt och trevligt lopp, och förra året var det dessutom kanonfint väder.  Arrangö...

Av Marie - 5 juni 2014 09:29


Vare sig du vill få lyckas med karriären, träna mer, gå ner i vikt etc...så behöver du tre saker för att lyckas: Beslutsamhet Disciplin Konsekvens Allt detta ligger dina händer, och alltsammans börjar med att du beslutar dig för att försöka ...

Av Marie - 4 juni 2014 14:37

Nu börjar det dra ihop sig.. Nästa onsdag, åker vi upp till Stockholm, för vidare färd mot New York.   Kiropraktorbeösk i måndags igen. Denna gången var han snällare mot mig! Och han frågade om jag skött mig, hållt mig till promenader, tagit...

Av Marie - 27 maj 2014 13:06

Kom iväg på en bra runda i lördags, tyckte jag joggade på sakteliga. Skulle hinna mellanrundan, på runt 1 timme tänkte jag. Och så blev det. 1 timme och 59 sek: 9,8 km. Helt ok.   Det var varmt i slutet av förra veckan. Temp i köket, vid ...

Av Marie - 23 maj 2014 09:07


Ingen rast ingen ro.    Fick förresten en fråga, för ett tag sen: Hur hinner man med att träna?!  Vet inte riktigt, hur jag skulle klara mig UTAN att träna. Planering, prioritering antar jag. Och så klarar sig faktiskt ungarna 1 timme eller ...

Presentation


Mitt nya sunda liv, viktnedgång+ hälsa "my own way"!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Före bild.

 

Tjejmilen 2013

 

Oktober 2012

 

Bild November 2012

 

Bild Dec 2012

    

Januari 2013

  Januari 2013

April 2013

 

maj 2013

 

Juli 2013

 

Aug 2013

 

Augusti 2013

 

September 2013

 

December 2013

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Skapa flashcards