miasvikt

Direktlänk till inlägg 1 november 2012

I´m back!!!

Av Marie - 1 november 2012 10:55

Hemkommen från London.

Oj oj, vad trött jag är. Men härligt var det!  

Synd att jag lämnade stegräknaren hemma, för många mil blev det.  


Vi hann med mycket. Tyvärr, hade England oxå skollov, så det var mycket folk i London dessa dar.

Fast vi hade redan innan bestämt oss för att skippa Mad. Tussauds. (Dyrt och överreklamerat!) och andra ställen där det är dyr entre.


Vi kunde gratisbeskåda alla utklädda, som skulle på Halloweenkalas!

   


Vi upplevde och såg bland annat: Mamma Mia musikalen, slottet, Piccadilly, Trafalgar Square, Camden Market, Covent Garden, Notting Hill (mtt favorittillhåll i London), Towern där vi såg kronjuvelerna, Big Ben, London Eye (dock ingen åktur), Tower Bridge, Hyde Park, shopping på Oxford Street och Regent Street.  Museum: Naturhistoriska, med dinosaurier! (gratismuseum, kanon!), Science musuem (oxå gratis!)


Vi åkte tunnelbana som proffs till slut.   


God mat i London, om man undviker snabbmatshak!  Inte särkilt dyrt att äta ute heller, pundet står i knappt 11 SEK.  Underbar italiensk mat, indiskt och kinesiskt! En öl under hela resan, några glas rött, var det enda. Vi orkade inte mer. Jobbigt för kropp och knopp att hinna med allt!  


Men som sagt, nu trött på storstadsvimlet. Tillbaka till vardagen, nu blir det träning och kostomlägg. Väntar dock till nästa måndag innan jag väger mig.


Planerad träning:

Idag joggning, 30 min

Imon: PW 60 min

Lör: 45 min PW+ jympa 45 min

Sön: PW 45 min+ jogging 30 min


"Back to business" med andra ord!


Kost:

Idag blev det inte särkilt mycket till frukost. Inga ägg hemma, maken hade visst glömt köpa. Och mitt ialltihopa, blev det strömavbrott. Tur jag hunnit gör klart kaffet!  Strömmen kom tillbaka vid 7 i morse, då åkte jag till jobbet.


Ha det så gott! //Marie





 
 
Ingen bild

Bantarbloggen

1 november 2012 12:26

Vilken upplevelse ni varit med om!! Fast jag har saknat dej här...
@-}--

 
Ingen bild

Marie

1 november 2012 13:40

Borta bra, men hemma bäst!Cyberkramar!!! NU fortsätter vi kampen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 19 juni 2014 12:08

Före resan: I september 2013, sprang jag Tjejmilen i Stockholm för första gången.( Ja sprang och sprang, jag joggade runt om man ska vara riktigt petig.) Ett mycket roligt och trevligt lopp, och förra året var det dessutom kanonfint väder.  Arrangö...

Av Marie - 5 juni 2014 09:29


Vare sig du vill få lyckas med karriären, träna mer, gå ner i vikt etc...så behöver du tre saker för att lyckas: Beslutsamhet Disciplin Konsekvens Allt detta ligger dina händer, och alltsammans börjar med att du beslutar dig för att försöka ...

Av Marie - 4 juni 2014 14:37

Nu börjar det dra ihop sig.. Nästa onsdag, åker vi upp till Stockholm, för vidare färd mot New York.   Kiropraktorbeösk i måndags igen. Denna gången var han snällare mot mig! Och han frågade om jag skött mig, hållt mig till promenader, tagit...

Av Marie - 27 maj 2014 13:06

Kom iväg på en bra runda i lördags, tyckte jag joggade på sakteliga. Skulle hinna mellanrundan, på runt 1 timme tänkte jag. Och så blev det. 1 timme och 59 sek: 9,8 km. Helt ok.   Det var varmt i slutet av förra veckan. Temp i köket, vid ...

Av Marie - 23 maj 2014 09:07


Ingen rast ingen ro.    Fick förresten en fråga, för ett tag sen: Hur hinner man med att träna?!  Vet inte riktigt, hur jag skulle klara mig UTAN att träna. Planering, prioritering antar jag. Och så klarar sig faktiskt ungarna 1 timme eller ...

Presentation


Mitt nya sunda liv, viktnedgång+ hälsa "my own way"!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Före bild.

 

Tjejmilen 2013

 

Oktober 2012

 

Bild November 2012

 

Bild Dec 2012

    

Januari 2013

  Januari 2013

April 2013

 

maj 2013

 

Juli 2013

 

Aug 2013

 

Augusti 2013

 

September 2013

 

December 2013

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards