miasvikt

Alla inlägg den 22 november 2012

Av Marie - 22 november 2012 09:08

Vi ska ut och resa i helgen. Roligt att komma iväg en helg, hela familjen. Planerar att köpa lite julklappar och kläder till mig själv! Vi drar söderut och ska bo på hotell. Familjerum, med våningssäng till barnen. Skönt att släppa vardagens tristess lite!  


Helgens Utmaning:

Tänkte utmana mig själv. Nu blir det inget gotte: dvs godis, kakor, chips eller efterrätter i helgen! Ska dock unna mig några glas rödvin, till maten. Min man fyller år, så vi ska äta gott, på restaurang.  Men det bli det enda.  Utsvävningarna har blivit lite väl stora, de senaste helgerna! Det där med att unna sig lagom, är inte lätt.


Sett på Tv:

Igår såg jag två bra program. Ett med Trinny och Susanne, de var i Australien. Många kvinnor som skäms för sina kroppar, klär sig rent ut sagt för jävligt och behöver få en spark i arslet, för att inte förfalla helt. Fick lite bra tips på hur man bäst klär sig, till sin kroppsbyggnad. Jag har en ganska typist "timglaskropp". Dvs ganska stor rumpa, medelstorbyst och markerad midja. Så nu är jag beredd till helgen att ta kunskaperna i besittning när jag ska shoppa nya kläder!


Sen såg jag även "Jakten på det perfekta livet". Tänkvärt och bra med Hanna Hellqvist!  Mansgrisen Bingo, fotografen ni vet, visade sin rätta sida. Han menade att många tjejer, bara kunde ha ett fint utseende och inte hade nån större hjärna eller intelligens. Många brudar, kom ifrån en trasig uppväxt och hade stort bekräftelsebehov. Men han såg inte att han själv skulle ha utnyttjat detta faktum, eller att han skulle ha nån skuld i de kroppsideal som hans utvikningsbilder visade??? Fast Hanna var väldigt snäll mot honom (läs, FÖR snäll....). Pressade inte på svar.

Sen var det med nån bimbo, som hellre plastikopererade sig, än tränade....  Jättestora läppar och stora rattar. Konstigt skönhetsideal. Smaken är som baken.

Och sen var min idol Suanne Lanefelt med. Visst, den tid hon lägger på sin kropp och hälsa, är få förunnat, men jag tycker hon har rätt i att var och en har ett ansvar över sin egen hälsa.

Sen var det tal om smal och tjock. Och då blev jag faktiskt eftertänksam. För visst känner jag många, som är smala, men inte lever speciellt hälsosamt. Ändå är det ett ideal att vara smal. Smal är ju inte alltid lika med hälsosam och vältränad, likväl som tjock betyder ohälsosam. Vilka fördomar man har....


Så jag känner att jag funnit rätt nu.  Hetsar inte på min viktnedgång. Jag äter bra och tränar på, så kommer jag gå ner i vikt. Det viktigaste är min hälsa. Och ja: Jag mår bra mentalt coh kroppsligt nu! Bättre än på flera år.


Oj, sicket blabbigt inlägg...


Ha en underabr torsdag! Ta vara på livet! /Marie




Presentation


Mitt nya sunda liv, viktnedgång+ hälsa "my own way"!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Före bild.

 

Tjejmilen 2013

 

Oktober 2012

 

Bild November 2012

 

Bild Dec 2012

    

Januari 2013

  Januari 2013

April 2013

 

maj 2013

 

Juli 2013

 

Aug 2013

 

Augusti 2013

 

September 2013

 

December 2013

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards