miasvikt

Alla inlägg den 26 november 2012

Av Marie - 26 november 2012 07:59

Det blev en riktigt bra och trevlig helg.

Vi kom ner till Malmö, lagom för att gå ut och äta i fredaskväll. Ett jättemysigt och bra hotell bodde vi på, Hotel Noble House, Best Western. Precis vid Gustav Adolfs Torg. Mitt i smeten, så att säga. Barnen sov i våningssäng, kanon! Och billigt dessutom, vi betalade bara drygt 1400 kr, för två nätter! Bra att vara medlem i Coop.   På rummet, fanns några nallar, barnböcker och en DVD. Så barnen valde en film gratis, i receptionen, som de fick se!

Vi åt middag på Harrys. Barnen fick tom varsin nalle där, utan kostnad.

När maken var på toa, dök oväntat några bekantingar upp. Några av min mans skolkamrater från gymnasietiden, kom in på puben. Hur konstigt och otroligt är inte det??!!! Så gubben, blev kvar, en lång stund efter att vi tjejer begett oss tillbaka till hotellet.


I lördags, blev det lite shopping. Efter att vi firat maken, på morronen med "skönsång" och paket!

 Vi begav oss bort mot Svågetorp. Där finns en jättebra tygbutik. De säljer underbara tyger, billigt: Stoff och Stil. Ungarna fick välja olika tyger, till årets julklappar, som de ska sy, med lite assistans.

Sen köpte jag mig nya jeans, på Cassels. De har märket Isolde, som jag gillar! Gråsvarta jeans, med vit söm på bakfickorna. Satt som en smäck!


På eftermiddan, Köpenhamn! Smidigt med tåg, över dit. Julskyltning och förutbestämt möte, med några vi känner som bor där. Vi åt på en restaurang, precis vid Tivoli. Hercegovina! Buffe mat, mums så gott och trevligt. Musikunderhålling oxå! Och magdans... Min man blev halvt om halvt överfallen av magdansösen... Som tur var slutade musiken, så det blev inte allt för länge. Ungarna tyckte det var så pinsamt.   

Tillbaka i Malmö, på kvällen, där vi gick runt lite. De hade julpyntat så fint! Ett litet vinterlandskap med isbjörnar och renar. Och Pippi hade varit där, sa lilla tjejen. Ett jätteträd, med lysande paket hängande överallt. Lite julstämning var det faktiskt!


Igår blev det IKEA, en liten sväng. Bara några små saker, vi behövde. Och så lunch där, förstås!


Helgens Utmaning:

Jag hade lovat mig själv, att låta bli gotte i helgen. (Chips, godis, glass, kakor osv)Och det gick bra!

Det enda i godisväg jag tog, var en ruta choklad, i lördags. En klar förbättring alltså! 


Ändring i vägdag:

Innan jag medverkade i "Utmaningen", vägde jag mig på onsdagar. Det kommer jag göra fortsättningvis. Så om 2 dar, får vi se om vågen är med mig....



Träning föregående vecka:

Mån: PW 30 min

Tis: Pilates 30 min

Ons: PW 40 min

Tors: PW 30 min

Sön: PW 45 min


Inte så mycket träning, som jag hade önskat, men det är nog bra med en "mellanvecka" ibland. Hann inte med i fredas, då jag hade tänkt klämma in ett stryrkepass... men men, denna vecka ser det bättre ut i kalendern!

Idag: Pilates och en PW!


Ha en bra start på veckan! /Marie





Presentation


Mitt nya sunda liv, viktnedgång+ hälsa "my own way"!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Före bild.

 

Tjejmilen 2013

 

Oktober 2012

 

Bild November 2012

 

Bild Dec 2012

    

Januari 2013

  Januari 2013

April 2013

 

maj 2013

 

Juli 2013

 

Aug 2013

 

Augusti 2013

 

September 2013

 

December 2013

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Skapa flashcards