miasvikt

Alla inlägg under november 2012

Av Marie - 5 november 2012 09:10

Jaha måndag... igen..

På rubriken kan man ju tro att jag är gravid, tänkte inte på det först ;)  

Men då ska man öka i vikt och inte som jag sakta men säkert MINSKA!

Ja ja, nog blabbat......


Veckans dom: -0,5 kg.

Totalt: -7 kg, på 13 veckor!


Ganska okej, med tanke på Londonresan. (Och så vägde jag mig inte förra veckan, men sätter +/- o då!)

Så kurvan fortsätter neråt!!!  


Föregående veckas träning:

Tors: 45 min Jympa

Fre: 30 min Joggning

Lör: PW 50 min+ Jympa 30 min

Sön: PW 70 min


Planering framöver:

Tyvärr blir det nu bara mörkare och mörkare... Så det blir nog bara 2 pass med joggingturer/vecka.

Mina knän och benhinnor pallar inte att jogga på asfalt. Där jag brukar jogga är det grus, vilket jag gillar, men där finns ingen belysning.  Men jag kan ju ta PW:s! Dock tar det mer tid.  Så även fortsättningsvis träning 6 dar/vecka.

Idag: OM det är tillräckligt ljus när jag kommer hem, blir det joggingtur, annars Aerobic.


Övrigt i helgen:

Har lipat, till diverse tvprogram... För ja, jag hinner faktiskt med tv oxå. Allt för Sverige (har släktforskat själv) och Så mycket bättre. Men det är ju skönt att få lipa av sig då och då. Jag anser mig inte vara någon blödig person, men men...  


Bio igår: Skyfall. Oväntat bra. Skönt med en Bondfilm som känns genomarbetad!


Imon tänkte jag skriva lite om mitt matupplägg, om det skulle intressera nån!


Gör det bästa av dagen! //Marie


Av Marie - 3 november 2012 16:48

Tänkte bjuda på några bilder från London trippen.


Lägger av princip inte upp bilder på andra än mig själv, så det får bli några klassiska vy bilder. (Klicka på bilderna, så blir de större)


           


London är en märklig stad ibland. Gammalt och nytt möts. Som en tunnelbaneskylt framför Towern. Eller drottingnens droska som varje dag, åker runt i London för att hämta varor. Konstigt och beundransvärt att traditioner kan bita sig fast så. (Eller dumdristigt, jag vet inte...)


Träning:

Igår: Jogging och promenad till gåbortmiddagen.

Idag blev det en PW på 50 minuter och ikväll tänkte jag köra ett kortare jympapass.

Imon: PW och joggingtur.


Mat för dagen:

Lunch: Stekt lax och blomkålsmos

Middag: Barnen vill ha hemgjorda chickennuggets. Till mig (maken jobbar) blir det kyckling stekt naturell. Till det stekt vitkål istället för pasta.


Sysselsättning i höstmörkret:

Nu virkar jag lite engelsk lakritskonfekt och sen blir det till att börja med julvirket.

Ska bli ett Luciatåg, med Lucia, tärna, stjärngosse och tomtar. Hann inte med detta förra året, men nu tänkte jag börja i tid!


Ha det gott i höstrusket! Tänk ljus, så blir mörkret uthärdligt! //Marie









Av Marie - 2 november 2012 09:19

Inte helt fel, att bara jobba 2 dar i veckan.  


Kost igår:

I går kväll, tog jag till ett gammalt beprövat recept.

Stekte hel fläskytterfile (i smör!), salt och peppar och så lite gul lök. Sen in i stekpåse, in iugnen, 200 grder, ca 50 minuter. Köttet blir jättesaftigt och gott! Till det blomkålsmos med broccoli i (grädde och smör). Lunchlåda i dag oxå. Mums!!!


Träning i går:

Näe. Ingen joggingrunda. Mörkt och eländigt ute. Regnade småspik! Usch usch.

MEN!!!! Jag jympade i 45 minuter inomhus istället. Precis lagom när fillen var i ugnen! Bra planerat!


Övrigt:

Tur vi kom helskinnade från Malmö i onsdags. Igår lossnade nästan ljuddämparen under bilen.... Låter som en raggarbil   . pinsamt..... Nästa vecka, ska det fixas. hej och hå.

Till våren: NY BIL!!!! Den gamla Volvon har snart gjort sitt känns det som.


I kväll:

SKA jag ut och jogga och köra ett kortare jympa eller workout program.

Bortbjudna ikväll, på middag. Men det ska nog gå bra, för med mycket sallad, blir det ju kanon!!! Och så blir det en lagom promenix fram och tillbaka!


Får väl se ifall, man får några påhälsningar i helgen, av ryssliga små monster.   

Vi har lite godis hemma, uti fall att grannbarnen knackar på.


Annars är det ju EGENTLIGEN Alla Helgons Dag imon, då ska vi bege oss till kyrkogården och tända ljus. Brukar vara väldigt stämningsfullt där, med alla små lyktor!  


Lev väl och skänk en extra tanke till dem som inte längre finns hos oss! //Marie

Av Marie - 1 november 2012 10:55

Hemkommen från London.

Oj oj, vad trött jag är. Men härligt var det!  

Synd att jag lämnade stegräknaren hemma, för många mil blev det.  


Vi hann med mycket. Tyvärr, hade England oxå skollov, så det var mycket folk i London dessa dar.

Fast vi hade redan innan bestämt oss för att skippa Mad. Tussauds. (Dyrt och överreklamerat!) och andra ställen där det är dyr entre.


Vi kunde gratisbeskåda alla utklädda, som skulle på Halloweenkalas!

   


Vi upplevde och såg bland annat: Mamma Mia musikalen, slottet, Piccadilly, Trafalgar Square, Camden Market, Covent Garden, Notting Hill (mtt favorittillhåll i London), Towern där vi såg kronjuvelerna, Big Ben, London Eye (dock ingen åktur), Tower Bridge, Hyde Park, shopping på Oxford Street och Regent Street.  Museum: Naturhistoriska, med dinosaurier! (gratismuseum, kanon!), Science musuem (oxå gratis!)


Vi åkte tunnelbana som proffs till slut.   


God mat i London, om man undviker snabbmatshak!  Inte särkilt dyrt att äta ute heller, pundet står i knappt 11 SEK.  Underbar italiensk mat, indiskt och kinesiskt! En öl under hela resan, några glas rött, var det enda. Vi orkade inte mer. Jobbigt för kropp och knopp att hinna med allt!  


Men som sagt, nu trött på storstadsvimlet. Tillbaka till vardagen, nu blir det träning och kostomlägg. Väntar dock till nästa måndag innan jag väger mig.


Planerad träning:

Idag joggning, 30 min

Imon: PW 60 min

Lör: 45 min PW+ jympa 45 min

Sön: PW 45 min+ jogging 30 min


"Back to business" med andra ord!


Kost:

Idag blev det inte särkilt mycket till frukost. Inga ägg hemma, maken hade visst glömt köpa. Och mitt ialltihopa, blev det strömavbrott. Tur jag hunnit gör klart kaffet!  Strömmen kom tillbaka vid 7 i morse, då åkte jag till jobbet.


Ha det så gott! //Marie





Presentation


Mitt nya sunda liv, viktnedgång+ hälsa "my own way"!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Före bild.

 

Tjejmilen 2013

 

Oktober 2012

 

Bild November 2012

 

Bild Dec 2012

    

Januari 2013

  Januari 2013

April 2013

 

maj 2013

 

Juli 2013

 

Aug 2013

 

Augusti 2013

 

September 2013

 

December 2013

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Skapa flashcards