miasvikt

Alla inlägg under mars 2013

Av Marie - 28 mars 2013 08:03

Det har blivit för mycket av det goda.. Och det krävs krafttag NU!!!

Därför har jag lovat mig själv, att det får bli en godis, fika och läskfri påsk. Det började i tisdags och nu kör jag.

Igår faslig sockerabstinens, det blev lagom att storstäda huset!

 

Träning:

Lyckades med bedriften att sträcka "rumpmusklen" i måndags. Min högra skinka gjorde sketont...Värmde antagligen inte upp tillräckligt bra och när jag skulle köra intervallspurt, på joggingturen, gjorde det ont, vill jag lova.

Så jag har tagit det lugnt i 2 dar nu. Men i eftermiddag, blir det en långrunda, i makligt tempo. Vill ju inte skada mig igen.


Planerat i påsk:

I påsk blir de diverse aktiviteter. Bowling och fiske ute på sjön (det är fortfrande tjock is!) och lite släktträff. Jag ska hinna med att träna och ha det allmänt gott. Extra ledigt med mina barn, en dag nästa vecka. Då blir det shopping! Vårskor och vårjackor. (För nån gång ska det väl bli vår....?!!!)


Ha en underbar dag! /Marie

Av Marie - 25 mars 2013 15:01

Första riktiga "svulstdagen" igår...

Förra veckan började ganska bra, urartade, iaf vad det gäller kosten.

2 restaurangbesök, på en vecka, bra... (NOT!!!)

Även om jag motionerat bra, så har det blivt för lite grönt igen och jag har ätit godis!!!!


Igår blev det mycket kolhydrater, i form av pressad potatis. (Även 2 glas vin, och fika under eftermiddagen!) Fick magknip, lagom till sängdax. Suck. Så nu får jag baske mig skärpa till mig. Jag är faktiskt duktig på min träning. Men maten....



Föregående veckas träning:

Tis Joggning 20 min

Ons Styrka 30 min

Tors "Biggest Loser" 45 min

Fre Joggning 30 min

Lör PW 60 min

Sön PW 50 min


Övrigt:

Skogspromenad igår oxå, plockade lite björkris, som jag ska fixa till lite. Inte klar än, började igår, men tidsoptimist som jag är blev jag inte klar....

Idag blir det Joggingtur, en lång och ganska lugn sådan. Fint väder!


Upp på banan igen!!! Känner mig allmänt uppsvullen och seg. Måste få till kosten nu.


Och så stundar påsken. Vi är bortbjudna en del, det är bra, för då tycker jag det är lättare att hålla igen. Går jag hemma, är det lätt att fuska. Och min kropp gillar fusk, dvs chokladkakan sätter sig direkt på låren!!


Ha en solig och fin dag!/Marie










Av Marie - 22 mars 2013 12:40

Ja efter en genomkörare i onsdags, vad passar bättre än:

Att köra ett lika tufft pass, längre tid och med tyngre hantlar?!

Det gjorde jag igår kväll.

Bob Harper är ibland j-vligt tjatig. Men jag brände fett, vill jag lova!


Jag har införskaffat 2 kilos hantlar, de är lagom just nu, på gränsen för tunga, det är bra. Man måste känna av träningen ju!


Kost igår:

Kålpudding och grönsallad. Gott efter min träning!


Träning idag:

Joggingtur, tänkte jag. Lite längre, lite långsammare.


Ikväll blir det även restaurangbesök, andra gången denna veckan... Vi ska fira en födelsedag.


Ha en bra helg! /Marie



Av Marie - 21 mars 2013 12:38

Fick en ny träningsDVD igår, med min tidning Iform. Och har redan testat!

Betyg: Mycket bra. Varierande, krävande och ganska skoj!

Däremot längre än utlovade 20 minuter, med uppvärming och strechning, totalt 30 min! Men det är ju bara bra.


Men upptäckte dock att jag måste införskaffa tyngre hantlar. Dejag har är för lätta.

Det finns en lightversion av träningen, men den körde jag INTE!!!!


Dröjer nog inte länge förrän jag kör detta program. Ser framemot nästa i serien, som följer.


 


Idag mer inomhusträning, för det har snöat ännu mer nu...


Kost igår:

Långkok på fläskkött och en god sallad till det. Idag ska jag göra en stor sats kålpudding.


Ha det bäst! /Marie


Av Marie - 20 mars 2013 09:44

Oj oj oj... Världen busväder igår. Men jag hade bestämt mig! Jogga skulle jag bara!

I måndags var mina ben så sega efter helgen bravader, så då blev det välförtjänt vila. Men igår skulle jag ut!


I små blåst och isande jä-la vind gav jag mig ut. Isbjörnarna flaxande nog förbi oxå, tor jag. Brrrrrrr......


Motvind så in i helskotta första kilometern. Av ren överlevnadsinstinkt, joggade därför snabbare. Ville ju hem, in till värmen!!!!

Så min joggningtur, blev lite kortare än tänkt, men avverkade 2,91 km på tiden 18,31. Inte illa, i det sketvädret!!! Vårruset, here I come!

 


På tal om Vårrus, har gjort en liten fadäs där. Jag ska ju till Halmstad och det loppet går den 6 maj och inte den 14, som jag trott. Så nu blir det att köra på, om jag ska klara målsättningen!


Kost igår:

Sen kunde jag med gott samvete, fira min pappas födelsedag, på restaurang igårkväll. Lyxigt och gott! Dessutom utan barn, så vi kunde njuta lite extra ;)


Planerad träning

Behöver väl knappast säga det, men: Ikväll, blir det absolut inomhusträning istället!


Imon invägning....


Ha en fin dag! /Marie



Av Marie - 18 mars 2013 08:00

Började fredagkvällen "gubbfritt" :) Jag och mina barn, var hemma själva. Och ungarna sysselsätter ju sig bra, på egen hand. Så efter middagen, blev jag rastlös. Tänkte inte träna först. Bestämde mig för att träna. Ändrade mig igen och till slut gjorde jag det ändå!!!Men fy sjutton var skönt det var med ett Pilatesspass. Så då kunde jag med gott samvete inta soffan sen! (Känns fortfarande i revbenen...)


Kalas...

I lördags, badkalas, för lilltjejen. Hade med flera vuxna, så jag kunde passa på att simma några längder. Det var evigheter sen! Sen var det joggingtur och en pw på eftermiddan! 

Joggingturen blev lite längre än tänkt, för jag tog ingen hemnyckel med mig, så jag fick jogga ikapp dottern som var på väg till affären för lördagsgodisinköp. Så det blev väl 2 km extra... Men det var helt okej. Hade jag stått hemma och väntat, hade jag frusit fast.


Kost:

Grekisk afton i lördas. Gott med vitlök och fetaost! Och man måste ju förbereda sig inför semestern till sommaren!



I går, var vi ute hela familjen i skogen. En långpromenad på 1,5 timme!  Frusen mark och inte så mycket snö. Torr och härlig luft och massa sol! Jag tog med kameran och tog några fina bilder. I uppförbackarna, passade jag på att jogga. Tänk vad härligt, hade jag aldrig klarat förra året!  

Ungarna tyckte väl det var så där skoj att gå så långt, men deras farmor hade gjort våfflor till dem vid hemkomst, så då var det lugnt igen!;)



Idag fortätter det härliga vädret, verkar det som. Så det får väl bli en promenix ikväll!


Ha det gott! /Marie

Av Marie - 15 mars 2013 07:28

Så kom bakslag igen... MInus 18 hemmavid. Och på väg till jobbet, visade tempmätaren -21!!!  Men vad i he-vete!!!!! Visserligen "torr" kyla, men ändå. Jag vill ju ha vår!


I onsdags blev det en slags joggingtur. Men i 20 cm snö, var det nästintill omöjligt. Suck! Och jag som verkligen jobbat upp kondisen, orken och lusten att jogga! Så min fartleksträning, bestod av att jogga och spurta på en sträcka, om 600 m. Fram och tilbaka några gånger, sen hem i snödrivorna:(

Jag tog en extra promenad lite senare, till affären, för att kompensera.

Bra att bli lite sur kanske!


Idag bättre skottat, har jag sett. Så jag kan jogga på isfria vägar och gångbanor. Får väl jogga lite fram och tillbaka på samma sträcka igen, är jag rädd för.


Vikt:

Invägning igår. Jojomensan. -0,5 kg!!! Så nu är jag nere på 78,0. Bra att dryga ut till 80 strecket!


Men det kräver disciplin och en jävla massa jobb, nu! Men till sommaren, då ska jag vara under 70!


Kost:

Igår kväll, stekt kycklingfile med vitkålssallad.


Övrigt:

Till helgen, stundar 9 års kalas, i badhuset. Och träning så klart!


Ha det bra, i kylan! /Marie




Av Marie - 13 mars 2013 09:34

Våren försvann... igen...

Svinkallt några dar nu. I går och i förrgår -15 hemmavid!!!!


Träning förra veckan:

Mån 45 min "Biggest loser" (som kändes flera dar efteråt....)

Tis 50 min PW

Tors 30 min joggning

Lör 35 min joggning

Sön 40 min PW


Övrigt:

Vabbat i 2 dar nu. Feber och magsjuka...Jobbar igen från och med idag.


Mådde skit skit skit i söndags... Efter 1 glas rött och 1 glas vitt, på lördagkväll. Konstigt. Antingen ovan eller så var det maten. Eller en kombination. Nu dröjer det innan jag tar nåt alkoholhaltigt iaf!


Körde kickboxning och styrka i måndags. Promenix igår. Idag börjar jag mitt Iform program. Med isbroddar... SUCK!!!!! 15 minuter fartlek och så lite sakta jogging.


Ha det gott! /Marie


Presentation


Mitt nya sunda liv, viktnedgång+ hälsa "my own way"!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Före bild.

 

Tjejmilen 2013

 

Oktober 2012

 

Bild November 2012

 

Bild Dec 2012

    

Januari 2013

  Januari 2013

April 2013

 

maj 2013

 

Juli 2013

 

Aug 2013

 

Augusti 2013

 

September 2013

 

December 2013

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Skapa flashcards