miasvikt

Alla inlägg under april 2013

Av Marie - 30 april 2013 08:32

Igår blev det ett Pilatess pass. Skönt att sträcka ut kroppen. Ja eller skönt och skönt, det känns.  Jag har haft lite känningar i vänster ben, både benhinnorna och lår/knä. Så jag tar det lite varligt några dar.

Men jag märker att jag är betydligt rörligare och starkare nu, än när jag började med pilatess.


På väg ut...  


Idag Valborg, det ska i sedvanlig ordning firas ute hos min far. Brasa ute vid sjön Bolmen!


Imon blir det Hemlig resa. Ja jag vet vart vi ska. Det är jag som ordnat den   !

Men så mycket kan jag säga att det blir en händelsrik och aktiv dag! Jag avrapporterar om några dar.  Mykcet att fixa idag, så jag går hem vid lunchtid.


Träning:

Ska nog hinna med en Pw idag också, tänkte jag. På torsdag sista hårda passet inför Vårruset. Sen bär det i väg till Göteborg i helgen, det ska bli trevligt. Och bra uppvärming inför loppet!


Vikt:

Struntar lite i det just nu. När jag fixat Vårruset, kan jag återigen fokusera på viktminskningen. (Hade en svacka igår, då jag var hungrig i affären och köpte en stor påse Gott och blandat, usch fy och blä!!!. Slängde efter halva var uppäten.)


Ha det gott! /Marie


Av Marie - 29 april 2013 08:27

Det är jag. ;) I alla fall igår...

Då lyckades jag under mtt intervallpass, pressa ner min tid.

Avverkade 2,99 km på tiden 17,21 min...  Detta är facit efter 3 veckors intervall, backträning och tempolopp. Så ska väl inte under 30 minuter på 5 km vara omöjligt!!!  No pain, no gain. Jag har definitivt pressad mig ur min "Comfort Zone"!


Är så stolt över mig själv! Och då har jag ändå 9 kg kvar till min målvikt, så det finns tid att ta av! Och fett att förbränna!!!!


De nyinköpta skorna gjorde susen. Dyra, men otroligt sköna. (Asics)


Känner mig så stark!!!!! Denna vecka blir det pilatess, pws och ett sista tempopass på torsdag. Nästa måndag, gäller det ju!


Ha en underbar dag!/ Marie


Av Marie - 25 april 2013 13:16

Jag har tränat så mycket senaste tiden, att jag helt sonika planerade in en träningsfri dag igår. Tur att det var skitväder, så var det inte svårt att hålla sig inomhus. Kroppen behöver lite återhämtning nu, har dragit upp tempot betydligt i min träning. Vet inte var kraften och viljan kommer ifrån, men nu j-vlar ska döfläsket bort!


Magknip..

Hade med mig matlåda till jobbet idag. Hade inte kollat så noga vad det var i. Det var Jambalaya. Dvs en gryträtt bestående av ris, kyckling, choizokorv, paprika, lök mm och goda kryddor. Jättegott, men det var mycket vildris i och nu protesterar min mage betänkligt! Kolhydrater sätter då igång de märkligast ljud från magtrakten.... Tur jag har eget kontor!  Glad


Planerad Träning:

Nu blir det åter till ordningen! Träning idag. Får väl bli ett styrke/konditionspass. Imorron väntar ett rejält backpass i joggingspåret!


Shopping:

Och imon ska jag prova ut nya löparskor, de jag köpte i augusti förra året, har jag slitet ut! Härligt!!! Skulle gjort detta för länge sen, men det har inte blivit av. Dessutom, har de nu i lokala sportaffären fått in en bra maskin, som exakt kan testa ut skor till mig. Så det får bli morgondagens utflykt, för då är jag ledig!


Ha en underbar dag! /Marie

Av Marie - 24 april 2013 07:28

Alltså, rekord förmig dvs... Jag körde intervall pass, i joggingspåret igår. Fy va det blåste. Hade motvind hela uppvärmingssträckan, ca 1 km. Sen in i skogen, där var det lugnare, som tur var.

Igår hade jag med mig tidtagarur, för att hålla bättre koll på intervallpasstiden. Min pulsklocka fattar jag inte riktigt nämligen, när det gäller att ställa om, vid tidtagning...Jag körde enligt pyramidprincipen, till en början åtminstone.


30 sek snabbt, 30 sek gå/jogg

45 sek snabbt, 30 sek  gå/jogg

60 sek snabbt, 30 sek gå/jogg

60 sek snabbt, 45 sek gå/jogg

45 sek snabbt, 30 sek gå/jogg

sen några  stycken 30 sekunders intervaller och därefter joggning hemåt, ca 1 km.


Jag lyckades komma upp i snittid på rekordtid: 11,52 km/h!!! I kraftig motvind! Känner mig otroligt nöjd och peppad nu!


Nu blir det några tuffa pass till, denna och nästa vecka, sen lugnt dagarna innan Vårruset! Jag fick min nummerlapp igår. Nyhet för i år är att man kan vara med i Tidtagningsgrupp, vilket jag är på 5 kms sträckan. Det är ett litet chip i nrlappen som ska hålla reda på mig. Säkert bara snabba tjejer, som är med där, men det kanske är bra att haka på nån snabb så jag klarar min målsättning!


Kost:

Igår blev det ugnsstekt kött, med wokgrönsaker och sås. Gott!


Ha det bäst! /Marie

Av Marie - 22 april 2013 08:50

Träning har det blvit massor i helgen... Dels i form av shopping, (blev genomsvett!!!)och dels i regelrätt träning.

Jag fick lov att rensa garderoben i fredags. Vi skulle på fest i helgen och jag ville ju ha nåt snyggt. Men gud vad byxorna var stora. Inga vårbyxor passade!!!!....  Inte snyggt med sånt häng. Så det blev till affären. Och provade nog 10 par byxor, innan rätt modell och storlek kom fram. Ganska påfrestande, men ändå skoj. Provade först storlek 42, de var SKITSTORA!!! Oavsett märke. Sen ner till 40- nej de var heller inte bra....  Så till slut blev det ett par "Jegggings" - Vero Moda, 32/32 tum, skinny fit. De satt bra över rumpen! Till det en snygg topp.
Jag får köpa lite nytt snart igen, ska till Göteborg om några veckor. Då ska det shoppas fler par byxor, om jag nu orkar prova...


Och så träning "på riktigt":
Träningen har funkat jättebra på sistone. I fredgas, var jag dock ute och skulle jogga, men det det blåste j-vlar!!! Så jag gav upp efter ett tag. Istället, blev det en snabbare runda i lördags. Och igår var det kanonväder. Så då blev det 2 härliga långpromenader. (Fick med mig gubben oxå, åtminstone på en av rundorna.) Trädgårdsarbetet klarade jag av förra helgen, så nu kunde jag med gott samvete ut och gå istället! Sen satt jag i solen, med en kopp kaffe och en bra bok! Det är livet det!!!!


Idag blir det styrkeprogram och imon backträning. Vet i sjutton om jag klarar 6 min/km... Det är jäkligt snabbt. Dessutom för mycket vikt, fortfarande...
Bara 2 veckor, till Vårruset nu!!!!


Ha det bäst! /Marie

Av Marie - 17 april 2013 16:43

Idag fick jag ny tränings DVD med posten. "Platt mage på rekordtid". En riktig genomkörare. Tänk vad man hinner med när man vabar...

Ja ja nu blir det till affären och handla, grilla ikväll!  (Jag går dit)Blåser lite kallt, men solen är framme!


Så här ser jag ut efter ett pass... Snyggt, nähä. Men duktig känner man sig!

Mina snygga tofsar har jag plockat bort. De är bara för mycket! Inte nöjd med frissan, var och klippte mig för bara 1 vecka sen, men jag är inte nöjd. Ska nog beställa ny tid och få till nån lugg. Och ljusa slingor, för det var väldigt vad de gråa lyser igenom.


 


Igår körde jag intervallpass i backe/terräng. Skitjobbigt. Och jag är minst sagt skeptisk. Hur fan ska jag kunna pressa ner tiden till 6 min/km. Stressande mål jag har satt. Skulle sprungit 2x 2km, men det blev 2x 1km. Tog ut mig för hårt, igen!!!!Men jag joggade ganska snabbt hemåt, så det blev ett kortare tempopass till, om ca 1 km. Totalt 5 km ute.


Imorgon invägning, men då "roliga veckan" har börjat, har det säkert inte lossnat nåt endaste gram.


Ha det gott! /Marie



Av Marie - 15 april 2013 12:32

Fick en hel del gjort i helgen. Vågade inte hoppas på fint väder, men vad solen sken igår! Härligt! Röjde, klippte ner och sopade ut all förbaskad sand och grus från hustomten.


Såg några säkra vårtecken oxå:

Sädesärla

Mopedister (som körde för fort och rent livsfarligt, inget nytt under solen meda ndra ord.)

Raggarbilar

Motorcyklar

Grillukt (vi grillade hos grannen i fredas)

Fotbollsspelande barn

Studsmattor som plockats fram (Skitfula och farliga...)

Folk som är ute och går (annat än i vintras, då jag nästan bara mötte hundägare i spåren;))



Träning:

I lördas blev det tuff backträning. Usch och fy. Men ändå härligt. Nu gäller det att spetsa till flås och kondis. Joggade i ca 9 minuter, som uppvärming. Lite bensträck. Spurtade så fort det nu gick upp i backen, under 20-30 sekunder, sen småjogg ner. Upprepade 5 gånger.  Trodde mina lungor skulle kollapsa. Sen småjogg hem. Kändes (och känns fortfarande...) i rumpan och låren igår.....

Igår blev det trädgårdsarbete och en pw! Perfekt med regn idag. Vårregn doftar underbart!


Planerad träning:

Idag blir det Biggest Loser, med styrka! Imorgon, tempojoggning. Dvs 2x2 km medelhårt, men ca 1 minuts vila mellan.


Ha en aktiv och underbar start på denna vecka! /Marie








Av Marie - 11 april 2013 08:00

Äntligen börjar vågen visa, hur mycket jobb jag lagt ner. Har kämpat och kämpat. Lagt om träningen, ätit ytterst lite onyttigt. 1-2 glas vin, på fredagar. På träningen har jag gett ALLT!!!  Förbannat mina dåliga gener, som verkar vilja att jag ska ha extrakilon!!! Frustrerad,irriterad, uppgiven...
I 2 månader har vikten varit runt 79-78... Platå jävla anamma!!!!!

Jag har ju gjort rätt, men kilona har suttit benhårt fast!!!!


Igår första riktiga intervall passet i år. Fy för f-n säger jag... Men jag tog mig igenom det. Så idag, välförtjänt OCH välbehövlig vila.


Upplägg intervallpass:
Körde enligt pyramidprincipen. Uppvärmning 1 km, ca 6,5 minuter, sträckte ut ben lite, snabbare 1 minut och sen körde jag enligt följande:
30 sek fullt ös, gick 1 minut
45 sek fullt ös, gick 1 minut
60 sek fullt ös, gick 1 minut
60 sek fullt ös (skulle kört i 90 sek, men jag tog ut mig för hårt. För lova att disponera om detta till nästa gång..) gick 1 minut
45 sek fullt ös, gick 1 minut
30 sek fullt ös
Sen joggade jag sakta hemåt, ca 7 minuter. Skittrött, men stolt!!!  En skön stretch på det, sen dusch och middag.

Till helgen blir det en annan variant, då ska jag köra backträning. Några veckor på mig nu, innan Vårruset. Inte omöjligt att klara min målsättning!!!

Invägning:

Vikt idag: 77,3. Jag har alltså mindre än 10 kilo kvar till målvikt!!!!

Jag har klarat det själv, med hårt arbete, så nu jävlar, under 70 innan semestren är målet!!!

Ner till 75, då ska jag unna mig något riktigt fint i klädesväg eller en spabehandling!


Kost:

Äter mer grönsaker och laddar inför hårda pass, med kolhydrater. Känner att jag inte orkar annars.


Kämpa på! /marie

Presentation


Mitt nya sunda liv, viktnedgång+ hälsa "my own way"!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Före bild.

 

Tjejmilen 2013

 

Oktober 2012

 

Bild November 2012

 

Bild Dec 2012

    

Januari 2013

  Januari 2013

April 2013

 

maj 2013

 

Juli 2013

 

Aug 2013

 

Augusti 2013

 

September 2013

 

December 2013

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Skapa flashcards