miasvikt

Alla inlägg under maj 2013

Av Marie - 27 maj 2013 11:15

Kände av min förkylning under loppet i lördags.

Och till råga på allt hade jag glömt min träningsklocka hemma. Hade ingen pejl på min tid.... En väninna var med mig under först km, sen sprang jag ifrån henne. Missade dessutom km skylten för 3 km och rätt var det var stod det 4km...  Och då hade jag sprungit för sakta kände jag... De sista 100 metrana sprintade jag in.Men men. Fick tiden 31.04 Jäkla skit, bara några sekunder snabbare , så hade jag kommit in på 30 minuter intervallet....


Nu släpper jag fokus på 30 minuter på 5 km. Istället börjar jakten på milen!


Mina båda barn, sprang oxå i lördags. De avverkade 1,2 km.  På ca 6 min.... Duktigt och de tyckte det var skoj! Och att ha roligt är ju huvudsaken!


Ha en fin dag! /Marie


Av Marie - 24 maj 2013 11:23

Jaha. Dax imon igen. Ska springa ett lopp. Håll alla tummar som finns!!! Nu jäklar SKA jag under 30 minuter!


Igår var det lite vardagslyx. Hela familjen var och åt på restaurang.Gott gott!  Jag åt en mycket god köttbit, med extra grönsaker istället för potatis.


Joggningtur i onsdags. Väldigt avslappnad och i lugn takt. Klarade ändå av 3,89 km på 24,16 min! Tog inte i det minsta, utan fick tvinga mig till att ta det försiktigt.


Idag, blir det långpromenad i eftermiddag. Nåt gott till eftrmiddagskaffet, det är jag värd idag!

Min förkylning, har så gott som släppt nu. Skönt!!!


Sen är resan till Stockholm, beställd också. Jag åker buss och bor i enkelrum. Skönt att slippa köra själv. Fick inte med nån annan, så då boade jag helt sonika och åker ensam. Fast jag lär väl knappast vra ensam i löpspåret... ;)


Ha en underbar helg! Heja på mig imorgon nu!!!! /Marie


Av Marie - 21 maj 2013 10:30

Hade en underbar helg. Mycket sol och värme! Och träning tillika.

Testade att jogga på lördagmorgon, jag har aldrig joggat på morgonvkisten innan. Gick väl ganska bra, men det var 20 grader redan vid kl 8, och jättekvavt... Så en kortare temporunda blev det. Sen på eftermiddan belv det backträning! Hu,  så varmt och svettigt!!!! Men skoj, jag fick med mig en väninna. Det var peppande i träningen. Hon sprang fortare de första gångerna, medan jag klarade längre och fler gånger i backen.


I söndags en långpromenad. Och igår kväll joggingtur, med tempoväxlingar. Kände mig lite ruggig när jag kom hem. Och sov jättedåligt inatt.  Ont i halsen, näsan snorig och huvudvärk. Typiskt... Hoppas det bara är en släng av nåt. Jag ska ju springa ett lopp på lördag!!!!!


Vi hann med lite rallybeskådning i lördags oxå! Mitt ute i skogen, på en fin äng satt vi. Tur att vi tagit med paraply, för det var världens oväder ett tag. Regn och hagel coh åska! Inte dåligt att vi fick plats 5 tjejer under 1 paraply!) (dvs 2 vuxna och 3 barn....)


 


Idag ska jag till frissan och piffa mig! Tänkte göra en Total make over!!!!!

Ikväll blir det Pilatessträning, lagom för en sliten kropp!


Ha det gött! /Marie



Av Marie - 17 maj 2013 10:50

Nu känner jag mig så där duktig igen...

Stack ut en runda igår, jag hade ju planerat att jogga 5 km. Men det blev det inte.  Istället fräste jag på lite snabbare och hör och häpna:


3,16 km på tiden 16,47!!!!


Så även om jag nu nästa lördag  drar ner tempot, de följande 2 km, så ska tiden 30 minuter inte vara några problem alls! Jag måste helt enkelt springa fortare i början. Och även om jag inte orkar springa så fort hela sträckan, kan jag spurta mot slutet om jag håller igen på 3,5-4,5 km. Där brukar det vara lite segt nämligen....


Idag blir det hemgång tidigt. Produktionen är stängd idag, men var tvungen att få undan lite pappersarbete. Rapporter som ska skrivas och skickas in...


Idag blir det långpromenad, trädgårdsarbete, lite deckarläsning i solen! Och jag ska unna mig ett glas rött ikväll!!!


Boktips:

Dessa  2 böcker har jag precis avslutat. Otäcka och hemska. Men helt klart läsvärda! Dock inget för dem som förväntar sig lyckliga slut.... Psykopatvarning.


     


Imorgon väntar sista (eller nästsista...) tuffa passet innan nästa lördag tänkte jag. Backträning! Nästa vecka lugna joggingturer, styrka och pilatess.


Ha en underbar helg! /Marie



Av Marie - 16 maj 2013 09:12

Våren kom sent... Har nu kört ett ryck i trädgården iaf. Beskurit rosor, rensat, gödslat mm...

Nya rabatter ska jag anlägga, men väntar till efter hustaket bytts, i början av juni.

Träning:

I måndag hade jag med mig stora tjejen runt en runda, om 1,2 km. Båda mina barn har jag anmält till ett lopp den 25 maj och jag vill vara säker på att det inte är för mycket för dem. Men båda har  varit jätteduktiga, så det ska nog gå vägen!


I tisdags, backträning. Oj oj oj. Jobbigt, men det ska ju kännas!

Igår: Kickboxning. Gav verkligen ALLT!!!

Idag tänkte jag jogga ca 5 km. Småspringa emmellanåt, se om det räcker för att komma under 30 minuter. Första km är uppför och sista km nerför så då ska jag braska på!!!!


Vikt:

Jojomänsan. Nu börjar det likna nåt. Idag 76,5!!!

Delmål 75 kg snart uppnåt. Men jag får jobba hårt för kilona...


Imorron redan fredag, då ska jag allt ta mig ett glas vin!


Ha en underbar solig dag! /Marie





Av Marie - 13 maj 2013 10:01

Åter vardag då. Alltid går ledigheten så fort.

Hunnit träna på bra. Och röjt i trädgården och städat x antal gånger... Nackdelen med att när man är ledig hinns det med att skitas ner desto fortare.


Det var bara lilltjejen som fick kräksjukan, som tur var! (Fast det kör runt oroväckande mycket i min mage idag....)


Jag ska anmäla mig till ett lopp, den 25 maj, på 5km och mina båda barn ska medverka i en runda på 1,2 km.


Träning föregående vecka:

Mån Vårruset, 5 km, 32 min

Ons Styrka 30 min

Tors Tempopass, jogging 20 min

Fre PW 70 min

Lör Jogging 10 min + 20 min (varav 10 minuter med yngsta dottern! Hon var jätteduktig)

Sön PW 70 min


Planerad träning:

Idag joggingtur. Ska ta en sväng med min stora tjej, också 1,2 km.

Sen blir det nån form av intervallträning för mig. Ska pressa, pressa!!!

Och så styrka och pilatess nån dag, och ytterligare joggingturer. Som vanligt ungefär, med andra ord!


Kost:

Tillät mig själv lite väl mycket gotte under fredag och lördag. Får se till att träna på mer nu!!


Ha en bra dag! /Marie


Av Marie - 9 maj 2013 10:24

Jaha. Då slog den till i natt. Minsta tjejen spydde några gånger... Usch, fy, blä!!!

Så idag inga utflykter eller kompisar här. Svårt för storasyster att förstå. Men man vill ju inte smitta ner andra!  



Träning:

Trädgårdsarbete väntar idag och så blir det ett tempopass i joggingspåret. Måste få till farten i benen.

Mitt pass innebär: uppvärming, ca 10 m minuter. Lugn jogg 1 km, sedan 2 km så snabbt jag orkar, jogga 2 minuter, sen 2 km snabbt igen. Spurt mot slutet! Och så nedvarvning några minuter.



Har tänkt så här: Om jag joggar fortare i början av 5 km, typ den första kilometern, kan jag jogga lite lugnare sen. Vid 3 km, kan jag åter "brassa på" lite extra. Då ska det f-n i mig gå! Under 30 minuter är ingen omöjlighet. Testar till helgen!


Bild från Vårruset... Jag fångades på bild. Uppvärmning av Friskis och Svettis!

 


Ha det gott! /Marie


Av Marie - 7 maj 2013 08:42

Vårruset i Halmstad. Ingen rekordtid dock.
Orsak: Det var fler i löpspåret,(Vad hade jag trott??!!) törstig redan vid start. Varmt, vilket jag definitivt inte är van vid, asfalt till 90 % och uppförsbackar from hell.... Sluttid, runt 32 minuter....

Jaja, jag har ett lopp till under maj månad att sikta in mig på. Den rundan är betydligt bättre, med grusunderlag mestadels.

Vi hade en mysig kväll, jag och min familj. Medhavd picknick efter loppet, gott! Mina tjejer var inte avskräckta, de ville springa nästa år, de med!

Träning framöver:

Idag: Välförtjänt vila. Eller vila och vila, efter jobbet blir det trädgårdsarbete.

Imon blir det styrkepass och på torsdag en försiktig joggingtur!

Kanske tur att jag anmälde mig till Tjejmilen, FÖRE Vårruset, för stundtals var det SÅ nära att jag gav upp. Men jag tvingade mina ben att jogga, hela vägen!!!. (Förutom typ 3 sekunder, när jag tog ett glas vatten som jag ändå hade svårt att dricka. Så jag hällde halva muggen med iskallt vatten i nacken istället..)


Ha en solig och  härlig dag!!! /Marie

Presentation


Mitt nya sunda liv, viktnedgång+ hälsa "my own way"!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Före bild.

 

Tjejmilen 2013

 

Oktober 2012

 

Bild November 2012

 

Bild Dec 2012

    

Januari 2013

  Januari 2013

April 2013

 

maj 2013

 

Juli 2013

 

Aug 2013

 

Augusti 2013

 

September 2013

 

December 2013

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Skapa flashcards