miasvikt

Alla inlägg den 16 oktober 2013

Av Marie - 16 oktober 2013 11:06

Ja hela förra veckan, gick kanon, fram till söndag eftermiddag...


I lördags klämde jag till med en lång,snabb pw (på 1 timme och 7 km) OCH styrkepass.  Kändes jättebra.


I söndags cyklade jag först 5 km, på 15 minuter och på eftermiddagen skulle  min långa runda äntligen bli av i löpspåret. Och det kändes fortfarande helt underbart, de första 3 km... Jag hälsade på mötande, mådde oförskämt bra...

Men sen slog det ner som en blixt... Började må skitskumt. Såg stjärnor framför ögonen, fick andnöd. Mådde skitilla! Stannade några minuter, satte mig ner och tyckte det släppte. Trodde jag tagit ut mig i sista backen, eller nåt. Fortsatte i 2,5 km till... Då gick det inte längre. Fick tvärnita och stappla mig fram till en "betongsugga" där jag satte mig ner . Övervägde att ringa hem, så maken kunde hämta mig. Till slut, kunde jag lunka hemåt. Yr i bollen och mådde så illa. Nästan som ett migränanfall. Det var nog 1,5 km hem, och det tog tid. Usch och fy.  La mig ner för att vila, sen var det bara att springa på dass. Magsjuka... Jippie. (NOT!)  Dusch och sen blev jag i sängen hela söndagkvällen.


Ingen rolig avslutning på förra veckan, med andra ord. Har stannat hemma från jobbet i 2 dar. Vill ju inte riskera att smitta nån.  Har dock inte kräkts, eller haft diarre, sen i söndags. Blä!!!


Så nu har jag klarat av det iaf!


Igårkväll mådde jag mycket bättre, så då blev det en sväng i löpspåret. Lugn jogging, med fartlek. 5 km.



Och idag, ska jag väl ut och gå en lång promenad igen.


Jag har nu laddat på inför höst+vinter med:

reflexväst, pannlampa, vantar, mössa , isbroddar.

Så nu kan det vara (nästan) hurdant skitväder som helst, jag SKA ut ändå!


 

Presentation


Mitt nya sunda liv, viktnedgång+ hälsa "my own way"!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Före bild.

 

Tjejmilen 2013

 

Oktober 2012

 

Bild November 2012

 

Bild Dec 2012

    

Januari 2013

  Januari 2013

April 2013

 

maj 2013

 

Juli 2013

 

Aug 2013

 

Augusti 2013

 

September 2013

 

December 2013

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards