miasvikt

Alla inlägg den 28 oktober 2013

Av Marie - 28 oktober 2013 07:10

Fullt ös, med andra ord. (som vanligt kanske...)


Började ju förbereda festen, redan i torsdags. Men i fredagskväll, var lampor, spöken, häxor och pumpor på plats utanför. Bu så kusligt. Små hemska häxor, monster kom på besök.

 

Disco i gillestugan. Där var fullt av spindelväv, fladdermöss, skelettt, spöken. Och massor av godis, chips och ostbågar!

Dansstopp,  och nån lek hann de oxå med.

Vi bjöd på blodig pizza, blå pasta, avhuggna fingrar. En annan mamma hade bakat en dödsskalletårta.


Efter festen, gick jag och maken en runda. Skönt att rensa huvudet lite;)


I lördags, dax för ytterligare en långrunda. Men jag var från början ganska mör i benen, efter festen. Kanske inte helt smart att jogga så långt... Jag var otroligt seg i benen. Vädret var så där, men lite regn och blåst stoppar inte mig.


Hade mitt överlevandskit med; både toapapper och vätskebältet.


Men jag kunde då rakt inte jogga i den takt jag tänkt. Vänster knä, gjorde sig mer och mer påmint. Aj aj blev till JÄVLAR AJ AJ!!! Skulle nog gett upp vid 1 mil men segade på ändå.... Vid 15 km, gav jag upp. Och när jag stannat, kunde jag knappt stå på vänter ben. Smart, NEJ!!! Lite bättre efter stretchningen dock.

Värst känns det när jag går nerför trappor,  skumt....


Så, i går när vi for till Halmstad, stannade vi till på Stadium Outlet. Införskaffade knäskydd.  Vi tog en långsam promenad i går kväll (iförd regnställ) och då hade jag knäskyddet, då kändes det bra. Inte jättebra, men ganska okej...


Ska ta det lite lugnare några dar, använda knäskyddet, jogga på grus mestadels, stretcha knä mycket bättre och dessutom köra styrkeprogram! (hhhmm, det där låter kanske inte så lugnt;)) Men jag vet att jag slarvat med styrka och att stretcha knä, så det får bli åtgärdspaket nr 1!


Min runda i lördags, som sagt, det märktes att jag inte var i form, sakta gick det..

 


Huvudsyftet, med Halmstadbesöket var bio. Hela familjen såg Lasse Majas Detektivbyrå. 

Helt okej. Lilltjejen tyckte den var jättebra!


Och tänk, man kan faktiskt gå på bio utan att smäcka i sig en massa gotte, i alla fall jag. Bra beslut, att äta middag innan biobesöket!


Nu inväntas ju ett redigt ruskväder, så idag blir det att försöka ta sig hem i någorlunda tid från jobbet.


Ha en fin måndag! /Marie







Presentation


Mitt nya sunda liv, viktnedgång+ hälsa "my own way"!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Före bild.

 

Tjejmilen 2013

 

Oktober 2012

 

Bild November 2012

 

Bild Dec 2012

    

Januari 2013

  Januari 2013

April 2013

 

maj 2013

 

Juli 2013

 

Aug 2013

 

Augusti 2013

 

September 2013

 

December 2013

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards