miasvikt

Alla inlägg den 29 november 2013

Av Marie - 29 november 2013 10:20

Jag har hunnit slänga upp lite julgrejer i veckan. Massor av tomtar överallt nu.

Svärfar gör fina julbockar, så en sån har vi i trädgården. Trästomme, med granris och ljusslingor. Grannarna tyckte den var så fin, så han fick in fler beställningar. Han skulle nog kunna göra fler och ställa upp och sälja på julmarknader.


På altanen står en lagom kitchig gran (i plast), med röd belysning. Vet inte om det är ful eller snygg...


Har även varit hemma, med en liten sjukling. 9 åringen fick jätteont i magen, hosta och snuvig. Som tur var, gick det över fort. Så idag, skolan igen för henne. Hon hade sett fram emot idag, sååå lääännge! Hon ska spela piano för hela skolan, när de firar 1 a advent. Hon var nervös, så klart. Men det har alldeles säkert gått bra.


Igår, tänkte jag springa en längre långsammare runda. Men benen kändes friska och krya, så jag drog på lite mer! Och tog en kortare sträcka. Fortfarande härligt underbart väder. Torrt i backen och alldeles stjärnklart! Jag lyser min väg, med pannlampan, tog en kort paus mitt i skogen, stretchade, släckte lampan och NJÖT!!!

På söndag blir det längre! Sista km, höll jag ett bra tempo! Och nu märks det att flåset är bättre, för jag får ner pulsen och andningen snabbt efter jag har stannat. Så det finns kapacitet att dra på lite till, och under längre tid. Men jag är lite aktsam, så inte knäet tar stryk.

   

Har känt av en förkylning, men det verkar bara stanna vid lite huvudvärk, småsnorig och ytterst lite halsont. Också en fördel, med att leva hälsosamt och träna! Baciller och virus göre sig icke besvär!


Till helgen, blir det fullt av trevligheter:

Shopping  (Å så kul, tycker min man... inte;))

Danskt julbord (Mycket bättre än det svenska!)

Julmys med familjen


Ta hand om er! /Marie


Presentation


Mitt nya sunda liv, viktnedgång+ hälsa "my own way"!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Före bild.

 

Tjejmilen 2013

 

Oktober 2012

 

Bild November 2012

 

Bild Dec 2012

    

Januari 2013

  Januari 2013

April 2013

 

maj 2013

 

Juli 2013

 

Aug 2013

 

Augusti 2013

 

September 2013

 

December 2013

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards