miasvikt

Alla inlägg den 15 januari 2014

Av Marie - 15 januari 2014 12:51

Lurigt värre med lite lite snö ute... Under den blankis.

Fick lära mig den hårda vägen i måndags kväll, att isbroddarna skulle varit på.

Gjorde en riktig vurpa. Aj aj oj oj oj..

 

Som tur var, inget brutet, men armbågen fick rejält med stryk. Min man skulle rädda mig och han gjorde en nästan lika snygg vurpa han.

Måste sett komiskt ut   

Vi kravlade oss upp till slut, men det var flera gånger till som det var nära. Så rundan tog betydligt längre tid än den brukar. Men som sagt, inga brutna ben!


Mer träning:

Igår kväll, simning. Härligt för kroppen, med lugn träning. (Gym bredvid badet, och ja: det var fullt med folk där. Får se om det är lika trångt, om några veckor...;)


Planerad träning:

Ikväll får det bli en löptur. Med isbroddar! På vissa sträckor, är det ingen is, så där tänkte jag dra på med lite Tabata!


Och kanske blir det även en kvällspromenad med maken.


Kost:

Bra med vardagslunk igen. 

Idag lite lyx: Utelunch med jobbarkompisar. Ett kooperativ här i närheten, serverar sopplunch, varje vardag och på onsdagar brukar vi passa på, då är det fisksoppa! Billigt dessutom: 60 kr!


Annars fortsätter jag som vanligt:

Frukost: proteinbaserat (ägg, nåt pålägg och grönsaker, kaffe och ett stort glas vatten+ Magnesiumtillskott)


Mellamål 1: Keso,eller en frukt, eller grönsaker


Lunch: "Lådlunch", oftast gårdagens rester+ mycket grönt!


Mellanmål 2: Samma i stort sett som nr 1: Om jag inte ska köra ett längre löppass dagen efter, då äter jag även mer kolhydrater, i form av en banan eller knäckebröd.


Middag: Ganska "vanlig" mat: Dock äter jag begränsat med pasta, ris eller potatis. Mer barnen äter det så klart!


Dryck: Vatten, vatten, vatten.

Och en och annan kopp kaffe;)

Inga lightdrycker. Tror mest det är skit!


Kvällsmål: En kopp te. Med en liten skvätt mjölk i. Oftast inget till. Nån gång då och då:knäckebröd, kesella eller keso eller en frukt till.


Om jag kört ett styrkepass, joggat eller nåt så, tar jag alltid nåt efter träningen!


Sån är matsedeln och rutinerna. Och det mår kropp och själ bra av!


Ha en fin dag! /Marie







ANNONS

Presentation


Mitt nya sunda liv, viktnedgång+ hälsa "my own way"!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Före bild.

 

Tjejmilen 2013

 

Oktober 2012

 

Bild November 2012

 

Bild Dec 2012

    

Januari 2013

  Januari 2013

April 2013

 

maj 2013

 

Juli 2013

 

Aug 2013

 

Augusti 2013

 

September 2013

 

December 2013

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen

Följ miasvikt med Blogkeen
Följ miasvikt med Bloglovin'

Bilder


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se