miasvikt

Direktlänk till inlägg 23 maj 2014

Inför Nästa Utmaning

Av Marie - 23 maj 2014 09:07

Ingen rast ingen ro. 

 

Fick förresten en fråga, för ett tag sen: Hur hinner man med att träna?! 

Vet inte riktigt, hur jag skulle klara mig UTAN att träna.

Planering, prioritering antar jag. Och så klarar sig faktiskt ungarna 1 timme eller 2 själva. Jag tränar ganska mycket hemmavid: pilatess, styrka, yoga. 

 

Favoritbild i repris! (Jag har kört med alla ursäkter i världen...)

 

 

Har fått en ny träningsdvd från Iform, Boot camp,som jag inte hunnit testa ännu, den kör jag i eftermiddag!

 

Löprunda:

Trots värmen igår (27-28 grader!) gav jag mig iväg ut i går kväll. Skulle kört intervaller, men det var för varmt.

Så en runda på 4,8 km, tid 30 minuter blev det.

Har inte rengjort mina skor efter varvet, måste nog göra det för det är fullt av pappersklet på dem. 


Inga känningar i benen, men jag trodde min ansikte skulle brinna upp, så het var jag.


Har vabat några dar, så rundan var välbehövlig. Magsjuka barn är ingen dröm....


Denna veckan, skulle jag fått med mig maken ut och löpcoachat, men vi väntar till vädret är lite snällare.


Planerad träning:

Idag styrka och promenad. Imon, svalare väder, tar då ett distanspass. Härligt!


NEW YORK!!!

 

Resedokument mottaget. Ska bli så underbart!

(Fattar fortfarande inte riktigt att jag ska dit!!)

Spanar just nu efter något bra Outlet, där jag ska shoppa loss! Annars är ju Sightseeing och middag inbokad.


 


Ha en gott liv, lev väl! /Marie


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 19 juni 2014 12:08

Före resan: I september 2013, sprang jag Tjejmilen i Stockholm för första gången.( Ja sprang och sprang, jag joggade runt om man ska vara riktigt petig.) Ett mycket roligt och trevligt lopp, och förra året var det dessutom kanonfint väder.  Arrangö...

Av Marie - 5 juni 2014 09:29


Vare sig du vill få lyckas med karriären, träna mer, gå ner i vikt etc...så behöver du tre saker för att lyckas: Beslutsamhet Disciplin Konsekvens Allt detta ligger dina händer, och alltsammans börjar med att du beslutar dig för att försöka ...

Av Marie - 4 juni 2014 14:37

Nu börjar det dra ihop sig.. Nästa onsdag, åker vi upp till Stockholm, för vidare färd mot New York.   Kiropraktorbeösk i måndags igen. Denna gången var han snällare mot mig! Och han frågade om jag skött mig, hållt mig till promenader, tagit...

Av Marie - 27 maj 2014 13:06

Kom iväg på en bra runda i lördags, tyckte jag joggade på sakteliga. Skulle hinna mellanrundan, på runt 1 timme tänkte jag. Och så blev det. 1 timme och 59 sek: 9,8 km. Helt ok.   Det var varmt i slutet av förra veckan. Temp i köket, vid ...

Av Marie - 20 maj 2014 09:58

... Göteborgsvarvet. Det börjar så smått lägga sig nu.  Jag har aldrig varit så nervös inför ett lopp. En sak att klara 21 km, hemmavid, en helt annan under lopp, med så många andra på plats.   Visste inte hur jag skulle klara värmen, om jag ...

Presentation


Mitt nya sunda liv, viktnedgång+ hälsa "my own way"!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Före bild.

 

Tjejmilen 2013

 

Oktober 2012

 

Bild November 2012

 

Bild Dec 2012

    

Januari 2013

  Januari 2013

April 2013

 

maj 2013

 

Juli 2013

 

Aug 2013

 

Augusti 2013

 

September 2013

 

December 2013

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Skapa flashcards