miasvikt

Alla inlägg under februari 2013

Av Marie - 9 februari 2013 09:33

Så var de klara, och de blev så söta. En perfekt doppresent.


En liten bild!!!

 


Mys i går kväll, med ett glas vin och mörk choklad (endast lite!).

Mina födelsedagspresenter på plats, vid tv:n.

Garnnystan, i form av ljus, jättefint. Ett stort glasfat, som jag oxå fick. Och så barnsäkra ljus, dvs med batteri. Ingen nfra för bränder här inte!

 


Övrigt:

Lilltjejen lite piggare idag. Igår blev det inomhus träning hemmavid. Aerobic, 50 minuter. Nu ska jag gå en runda, ca 4 km. En runda förbi affären och införskaffa lite mat. Jag och min stora tjej, ska på barndop och lillasyster ska få vra hemma med mormor. Nu är lördagsgodis beställt tom, så visst börjar hon piggna på sig! Jätteskönt!

I eftermiddag, tänkte jag jogga min långrunda. Nu har jag vilat benen så många dar, så det ska väl gå bra!


Ha en underbar lördag! Ikväll blir det schlager... på gott och ont... :) /Marie

Av Marie - 7 februari 2013 07:50

Oj då... Tänkte hålla invägning "up to date" nu under 2013. Och såg att jag är inne på vecka 26. Ja ja, efter jul, nyår och 40 års firande hela januari, får jag vara mer än nöjd!


Vikt idag: 79,0, vilket betyder: -0,7 (-12 totalt)


Skönt att dryga ut avståndet till 80 strecket ytterligare!!!


Träning:

Nej inget särkilt igår. Var ganska mör i benen efter både jogging och konditions/styrkepass i tisdags. Jag lyckades halka omkring 3 km, på ca 21 minuter. Inte så dåligt med tanke på underlag. För jag tog inga isbroddar på, hur jag nu tänkte där??!! Halvmilen är inte omöjlig, med andra ord. Jag tänkte köra ett eget joggingprogram. Hittar inget som passar mig...2 kortare rundor och en längre varje vecka. Ökar den långa sträckan med 500 m/per vecka. Så i helgen blir det 3,5 km. Sen när jag väl klarar 5 km, om en månad typ, kan jag börja med intervall och tempo, för att pressa ner tiden.


Planerad träning:

Idag blir det inomhusträning. Styrkepass, ca 45 minuter. Imon jogging (med isbroddar!!!)


Övrigt:

En liten sjukling hemmavid, igen... Det var bara en vecka sen hon var sjuk. Nu kom febern tillbaka. Men gud så ledsen hon var, det är nämligen kalasdax imon, så nu gäller det att kurera henne, så kanske kanske det går att gå på kalas. Min man får stanna hemma idag, imorgon tar jag eller min mamma över.


I helgen stundar barndop, jag får väl lägga ut bild på doppresenten, som jag håller på med.  Det blir två olika saker, som jag virkar på!


 I kväll åker min man iväg upp till Värmland, svenska rallyt,så vi tjejer får klara oss själva. Men det ska vi nog fixa!


 


Ha en fin dag, hoppas ni friska och krya! /Marie


Av Marie - 5 februari 2013 11:51

Jaha. Har då anmält mig till Vårruset, i maj.

Bra, då SKA jag klara att jogga 5km på under 30 minuter.


Idag blir det jogging, en kortare tur på 3 km, som jag ska försöka avverka på ca 20 minuter. Och ett styrkepass ska jag nog hinna med.


Igår blev det Yoga, gott för kropp och själ!


Imon invägning....


Ha en bra dag! /Marie


Av Marie - 4 februari 2013 10:00

Jodå trots att jag "vabade" nästan hela föregående vecka fick jag till träningen bra.


Föregående veckas träning:

Mån Joggning (till och från...) 15 min+ PW 30 min

Tis PW 30 + 30 min

Ons Pilatess 30 min + PW 30 min

Tors Joggning 20 min + PW 30 min

Fre PW 60 min

Sön Joggning 30 min + PW 40 min


Totalt: 345 minuter träning! Nu är jag på banan igen. Joggningen kändes jättebra, i allafall på måndagen och i går. Men jag vet att det brukar vara segt i benen i bland. Det är bara att fortsätta!


Planerad träning:

Idag aerobic eller jympa. Har köpt ett gummiband, jag ska träna upp axeln nu. Hoppas att det inte kommer för mycket snö, eller kyla, så jag kan fortsätta jogga. Tänkte köra enligt följande: 2 kortare pass i veckan, med lite intervaller och en längre runda, i lugnt tempo. Rundan igår var nästan 4 km, kör samma till helgen igen tror jag. Sen ökar jag 500 m kommande vecka.


Ha det bra! /Marie






Av Marie - 2 februari 2013 13:12

Vilka delikata problem man ställs inför nu för tiden... Mina skor, som jag köpte i augusti förra året har varit helt fantastiska. Men nu börjar de minsann bli slitna. Världssensation, att jag lyckats slita ut ett par skor,på så kort tid! Tårna sticker snart ut...


 


Idag är jag i valet och kvalet... Underbart väder ute, tänkte "endast" köra ett yogapass idag... men... i detta solsken hade en joggingtur inte suttit fel. Fast jag ska kolla in hur vädret ska bli imon, för det var först imon min långrunda skulle bli av!


Kost:

Fredagsmys igår. Det blev oxrulader, med gräddsås och potatis (grönsaker till mig!;))


Ikväll blir det schlagerkväll! Grekisk afton. Grillspett, grekisk sallad, tzatziki och lite vin till det. Min mor envisas med efterrätt, hon ska ta med semlor, men det hoppar jag över. Barnen får ta min!


PS har lagt in en bild, på mig , från januari, i högerspalten, när jag ska ut på joggingtur.


Ha en underbar dag, hoppas ni har sol hos er oxå!!! /Marie


Av Marie - 1 februari 2013 13:47

Och där blåste januari förbi...

Ljusare tider, som VÄL är!!!!! Vid halv fem på eftermiddan är det fortfarande ljus, YES!!!!


Har hunnit med bio besök: Den orolige mannen, Wallander. Den var ganska okej. Skönt att komma hemifrån, för det blev vab idag oxå.


Träning:

Jodå. Trotsade vädergudarna igår och joggade en sväng. Inte gick det fort inte. Men jag rörde på mig!

Kör Iforms program slaviskt nu. Är i vecka 6. (ja i programmet, inte gravid ;)) Snällt mot kroppen och knoppen.. För det var ärligt talat mycket jobbigare att jogga igår än i måndas. Fasen vad hjärnspökena ställer till det!!! Man orkar faktiskt alltid lite till, jag VET att man ska över trösklen innan kroppen fattar att man inte håller på att dö. Ändå stannade jag flera gånger, för visst gjorde det lite ont här eller där??!!

Idag tänkte jag ta en långpromenix, när det är ljust. Barnen är så pass krya att de klarar sig själva ett tag. Dessutom börjar jag bli rastlös!


Kost:

Ikväll vankas det lövbiff. Och ett glas rött!


Övrigt:

Liten tur till Ullared igår kväll, vi har ju inte mer än 30 minuter resa dit. Maken köpte sig ett par bra vinterkängor, i en affär utanför Gekås. De ska klara neråt -30! (Svenska rallyt nästa helg) Sen blev det mat på en restaurang. Jag beställde fel... Jag tänkte kebabsallad och sa kebabtallrik... Men fick extra sallad, utan kostnad och så åt jag bara några få pommes frites. Min mage protesterade dock betänkligt i natt...


Hoppas ni får en fin helg! /Marie

Presentation


Mitt nya sunda liv, viktnedgång+ hälsa "my own way"!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Före bild.

 

Tjejmilen 2013

 

Oktober 2012

 

Bild November 2012

 

Bild Dec 2012

    

Januari 2013

  Januari 2013

April 2013

 

maj 2013

 

Juli 2013

 

Aug 2013

 

Augusti 2013

 

September 2013

 

December 2013

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards