miasvikt

Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Marie - 23 oktober 2012 07:40

Min ork och kraft efterlyses!!!!...

Det har varit några sega veckor....  

För trots att jag känt mig oinspirerad till att träna, har jag enträget fortsatt. Benen har inte hängt med mig riktigt när jag har joggat. (Ont i ena benhinnan, höger ben, det strålar mot knäet. Överkomligt ja, men är ändå lite försiktig.) Men jag har fortsatt ändå. Så denna vecka, koncentrerar jag mig lite mer på styrketräning, jympa och Yoga.    Så nu ska nog benen klara ett kortare pass idag och ett längre på fredag.  


London resan!!!!

I går checkade jag in på flyget till London. Efter åtta jävlar anamma och sjuttioelva faan... Säga vad man vill om flygbolaget vi ska åka med, visst billigt, men fy fasen så krångligt...

Har redan fixat tågbiljetter, Stansted Express, smidigt! Så nu återstår bara att börja packa lite. Måste kolla in vädret, svårt att veta vad man ska ta med sig i klädväg. Men vi får väl offra oss, och införskaffa lite nytt kanske på plats i London!?


Kost:

Ändrat lite i mellanmålen som sagt. Nu blir det mestadels keso+ grönsaker istället för proteindrink. Och direkt efter träning, några matskedar kesella. Det ska tydligen vara bra.


I går kväll blev det köttfärs, stekt tillsammans med vitkål och senolika slags grönsaker, riven ost och dressing. Maken och barnen fyllde pitabröd med detta, men jag åt inget pitabröd.

I kväll blir det troligtvis fisk. Fiskbilen är på plats och då brukar vi passa på.


Övrigt:

Fick ett sk tuppjuck igår.... Blir tokig på ungarna ibland. När läxorna ska göras, är det ibland tjafs. Men vi vill inte att de sitter sista dagen med läxorna, bättre de gör dem lite i taget och istället för att hasta igenom. Sen såg det ut som ett mindre inbördeskrig på båda deras rum oxå. Försöker få barnen att plocka lite varje dag, annars samlas för mycket grejer. Men det är väl ingen förälder som känner igen sig i detta antar jag ....  

För att döva mitt dåliga smavete, virkade jag klart bokmärket till stora tjejen. Ett slag häxspöke, får väl lägga in bild på denna vid tillfälle.


Såg sista avsnittet av "Torka aldrig tårar utan handskar" i går kväll. Jag är ju ingen större fan av Jonas Gardell, men detta är det bästa han gjort, enligt mig. Sen börjar man ju fundera hur det ser ut i u-länderna i nutid. Knappast att de får så bra bromsmediciner mot hiv, som vi i väst får. Vilket fruktansvärt lidande. Tänkvärt, men frågan är vad vi gör åt det?!


Ha det gott! //Marie


Presentation


Mitt nya sunda liv, viktnedgång+ hälsa "my own way"!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Före bild.

 

Tjejmilen 2013

 

Oktober 2012

 

Bild November 2012

 

Bild Dec 2012

    

Januari 2013

  Januari 2013

April 2013

 

maj 2013

 

Juli 2013

 

Aug 2013

 

Augusti 2013

 

September 2013

 

December 2013

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards